TS logo intro

Profilmanual 2024

Profilmanualen er en guide med retningslinjer for bruk av de ulike profilelementene. Den gir også inspirasjon til hvordan profilen kan brukes på ulike flater. Vi ber deg om å se gjennom denne manualen før du tar i bruk de andre profilelementene.

I manualen kan du lese mer om logobruk, grafisk rammeverk, designelement, farger, fonter, ikoner, illustrasjoner etc.

Den grafiske profilen er en viktig del av TS Group merkevare. Profilmanualen inneholder retningslinjer for hvordan skal profilen tas i bruk. For å bygge vår identitet på en riktig måte må malene følges.

LOGO

TS-GROUP-LOGO_STAAENDE-FARGER
TS-GROUP-LOGO_STAAENDE-HVIT

Logoen til TS Group består av en sammensmeltet T og S. Den stående versjonen er den foretrukne, i fargeversjon, evt hvit versjon på grønn bakgrunn.

Den hvite versjonen kan også benyttes på andre mørke flater/bilder, og er spesielt fin på bilder med mørkegrønt filter. Pass da på at logoen plasseres på rolig bakgrunn.

Logoen skal alltid ha mye luft rundt seg - minimum lik 1,5 x høyden på "TS GROUP".

Logopakke er tilgjengelig i filformatene AI, EPS, PDF og PNG, og i fargene CMYK, RGB, SORT og HVIT.

TS-GROUP-LOGO_LIGGENDE-FARGER
TS-GROUP-LOGO_LIGGENDE-HVIT

Logoen finnes også i en liggende versjon. Denne er uten TS foran firmanavnet.

Som beskrevet over skal den ha godt med luft rundt seg, og den hvite versjonen skal plasseres på rolig bakgrunner med god kontrast.

Logopakke er tilgjengelig i filformatene AI, EPS, PDF og PNG, og i fargene CMYK, RGB, SORT og HVIT.

TS-GROUP-LOGO_STAAENDE-FARGER
111TS-GROUP-LOGO_STAAENDE-FARGER

Versjoner av symbol- logo uten navn.

TYPOGRAFI

Typografi er en viktig del av den visuelle profilen. TS Group skal fremstå sterk, solid og ordentlig. JT Marnie font har mye personlighet - noe som hjelper i visuell kommunikasjon. Fonten lastes ned via linkene under. Extra Bold versjon skal kun brukes i i overskrifter, i versaler, mens Regular og Light benyttes til ingress, kortere innledningstekster eller til bildetekster.

JT MARNIE EXTRA BOLD

FONT_2

JT MARNIE MEDIUM/REGULAR

FONT2_2
Eksempel-font_2

Bruk av JT MARNIE Extra Bold i overskrift (eksempel)

Eksempel font_regualar

Bruk av JT MARNIE Medium i overskrift (eksempel)

Fonter til Officemaler og websak

Calibri er en systemfont og de fleste pc-er har den installert. Den skal brukes i Powerpoint, e-post signatur, brevmal osv. Kan brukes Light, Regular og Bold.

FARGER

Identitet består av primærfarger, sekundærfarger og støttefarger.

TS Green skal brukes som signalfarge, TS Apricot og TS light Green skal brukes i detaljer og elementer.
Men bruken av fargene må balanseres slik at det totale utrykket har harmoni.

Støttefarger er best egnet som bakgrunn.

Primærfarge

TS Green

TS Green

PMS: 3292
CMYK: 91-44-64-33
RGB: 0-88-81
HEX: #005851

Sekundærfarger

TS Apricot

TS Apricot

PMS: 472 C
CMYK: 7-44-60-1
RGB: 232-160-108
HEX: #d99e75

TS Light Green

TS Light Green

PMS: 3288
CMYK: 99-3-68-12
RGB: 0-144-116
HEX: #009074

Støttefarger

TS Apricot light

TS Apricot light

PMS: 475 C
CMYK: 5-16-20-0
RGB: 235-214-198
HEX: #ebd6c6

TS Grey

TS Grey

PMS: Cool Gray 1 C
CMYK: 10-7-8-0
RGB: 234-234-234
HEX: #eaeaea

Slagord

Slagord løfte om hva merkevaren vår kan gjøre for kunden. Eller hva vi ønsker at merkevaren vår helst skal assosieres med. Vårt slagord er presist og kortfattet. Et slagord som er enkelt å uttale, enkelt å huske, og som underbygger selve logoen og virksomheten vår.

Bruken av slagordet må velges etter media.

Slagord_Setter standaren
Slagord_Setter standaren_horisontal
Slagord_Setting Standards
Slagord_Setting standards_horisontal

Med ikon

Slagord brukes med ikon og vertikal strekk, alltid.

Slagord med ikon
Slagord med ikon horisontal

Motto

Mottoet definerer hva vi leverer til markedet. Den brukes som tittel
på forskjellige materiell som annonser, brosjyrer og andre medier.

Bransjeuttrykk

Dette “stempel” kan brukes når det er aktuelt på presentasjoner.

Bransjeuttrykk_License to operate

Forretningsområder ikoner

Vi har tre forretningsområder.
Hvert segment har et dedikert ikon/figur.

Forretningsområder ikoner

Tjenesteområder ikoner

Vi har tre tjenesteområdene.
Hvert har et dedikert ikon/figur.

Tjenesteområder ikoner

Profilelement

Dekormønster

Mønsteret er et grafisk dekorelement.
Det kan benyttes som bakgrunn og i dekorflater

Profilelement

Ikoner mønster

Mønsteret er et grafisk element.
Det kan benyttes som dekor på trykk og på nett.

Profilelement

Dekormønster

Mønsteret er et grafisk dekorelement.
Det kan benyttes som bakgrunn og i dekorflater

Profil element dekormønster

Tittel med vertikal strek

Titlene er ledsaget av en tynn vertikal linje til venstre.
Se eksemplene på brosjyrer, annonser, osv.

Profil element Tittel med vertikal strek

Profilelement

Bilder symbol

Det er mulig å bruke logosymbolet som område for bilder.

Bilde symboler

Bildeprofilen

Bildene skal vekke målgruppens interesse. De skal formidle budskap og opplevelser, og gjennom sitt innhold og uttrykk styrke det etterlatte inntrykket av TS Group.

Stilen på bildene skal ha en varm fargetone, med gode kontraster.

De mørke områdene i et bilde skal være med å forsterke dybden.

Fotostil
• Bildene skal føles naturlige
• Bildene skal ikke bære preg av overdreven bildebehandling.
• Det svarte i bildene skal være dyp svart
• Bildene skal ha en varm tone
• Hudtoner skal være naturlige

Bildeprofil 1
Bildeprofil 2
Bildeprofil 3

Fotostil - portretter / To alternativer

Miljøbildene skal brukes enten med duotone, eller med hvitt fargefilter.
På denne måten forminskes inntrykket av tungt og grått industrielt preg.

Bildeprofil_portrett med grønn bakgrunn

Med grønn dyp toner
Medium Shot portretter med grønne toner i bakgrunnen, gir en visuell signatur spesifikk for TS Group.

Det skal være god dybdeskarphet i ansiktet og uskarp bakgrunn.

Bildeprofil_naturlig utrykk 01
Bildeprofil_naturlig utrykk 02

Med naturlig utrykk

Portrettene skal ha naturlige, men klare farger. Det skal være fokus på personen, men man skal ane omgivelsene. Det bør være god dybdeskarphet i ansikt og en uskarp bakgrunn. Det er fint å ta bildene i omgivelser hvor det er godt med dybde
i bakgrunnen. Klær i nøytrale farger anbefales.

Visuelt signatur element

På digitale eller trykte medier bruker vi dette gjennomsiktige rektangelet med logosymbolet kuttet ut.
Intensiteten, størrelsen og må tilpasses det valgte bildet. Valget av den grønne og Aprikos-modellen må
også gjøres ut fra bildene. En gjennomsiktighet på 80%-85% er en base, men denne kan endres.

Visuelt signatur element_01
Visuelt signatur element_02

SoMe / Linkedin

SoMe_linkedin_1
SoMe_linkedin_2
SoMe_linkedin_3

Messestand

Messestand_1

Bildekor

Bil_2

Bildekor

Bil_1

Nyhetsbrev / Managment Letter

Nyhetsbrev_1

Arbeidklær

Hjelm

2Free Construction Cap Logo Mockup PSD
2bFree Construction Cap Logo Mockup PSD
1Free Construction Cap Logo Mockup PSD
1bFree Construction Cap Logo Mockup PSD
3Free Construction Cap Logo Mockup PSD
3bFree Construction Cap Logo Mockup PSD

Kjeledress

63Free Construction Cap Logo Mockup PSD
73Free Construction Cap Logo Mockup PSD kopi
53Free Construction Cap Logo Mockup PSD
73Free Construction Cap Logo Mockup PSD

Visitkort

Her laster man ned produksjonsfiler til visittkort.

Visittkort mal_55x85
Visittkort-mal_55x852-194x300_2

Powerpoint

Powerpoint mal er enkel å bruke og følger TS Group sin profil.

Epost signatur

Epost signatur

Det kan skje at teksten blir blå ved videresending. For å unngå dette må all skrift settes fra automatisk til SVART både på nye og svar / videresend. Se bilde for forklaring.

image007

Konvolutt

Her ser man eksempler på TS sine konvolutter.

Konvolutt
Konvolutt2

SOSIALE MEDIER

FACEBOOK / INSTAGRAM

TS Group_symbol
TS Group_kun symbol

Facebook/Instagram profilbilde med logo

Facebook/Instagram profilbilde med symbol